השכרת יאכטה לחופשת שייט

לא משנה אם זו השכרת יאכטה לחופשת שייט או בילוי של מספר שעות על יאכטה, הבחירה תמיד צריכה להיות מורכבת מארבעה משתנים בסיסיים:

הראשון הוא הסוג והסגנון של היאכטה, השני אזור ההפלגה, השלישי הוא הסקיפר שמנהל את היאכטה, והאחרון זה אתם הלקוחות.

סוג וסגנון היאכטה

סוג וסגנון היאכטה הוא הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון כשאתם מתכוננים להזמין השכרת יאכטה לחופשת שייט או השכרת יאכטה לכמה שעות.

כמובן שההחלטה תלויה בתקציב שלכם, אבל לאנשים שאינם מכירים את תחום היאכטות ואינם מורגלים בהפלגות לא הייתי ממליץ ללכת על הזול, מפני שעדיין הזול יהיה מספיק יקר כדי להתאכזב מיאכטה קטנה מוזנחת וממודל ישן שבה תאלצו להצטופף במהלך השייט ואולי לסבול מתקלות שיפריעו לבילוי שלכם.

לא תמיד יאכטה המקושטת חיצונית בתפאורה שאינה קשורה לשייט כמו כריות, בלונים, מפות, פרחים ועוד… מצביעה על יאכטה חדשה ומתוחזקת, ברוב המקרים תפאורה חיצונית על יאכטה שאינה קשורה לשייט ולים מכסה על פגמים ועל מודל ישן של היאכטה.

ביאכטות כמו כל דבר בחיים עלולות להיווצר תקלות, כך שככל שהיאכטה ממודל ישן יותר או מוזנחת ולא מטופלת קיים סיכוי לתקלות שעלולות במקרה הטוב לפגום בהפלגה שלכם, ובמקרה הגרוע להוות סכנה לבטיחות ההפלגה.

לכן בבואכם להחליט על השכרת יאכטה מומלץ לברר את פרטי היאכטה שאתם מקבלים ומי החברה המפעילה אותה, מפני שמוניטין של חברה טובה יבטיח לכם השכרת יאכטה ברמה גבוהה מתוחזקת ובשנתון גבוהה שהסיכוי לתקלות נמוך יחסית ליאכטות ממודל ישן.

היאכטות מתחלקות לשני סוגים עיקריים מונהל (גוף אחד) או קטמרן (שני גופים המחוברים ביניהם).

במונהל: החדרים, הסלון, המטבח והשירותים נמצאים בבטן היאכטה  ובחוץ יש פינת ישיבה בחלק האחורי ליד ההגה וסיפון קדמי.

הקטמרן מרווחת יותר מהמונהל, הסלון והמטבח נמצאים במפלס עליון במקביל לפינת הישיבה המוצלת מאחור ולסיפון הרחב מקדימה, היא מתאימה יותר למי שלוקח חופשת שייט בת שבוע ויותר עם אפשרויות לינה מרווחות ביאכטה, ואפשרות לאכול ולהתקלח באופן הדומה לבית מלון ובקיצור לנהל אורח חיים מרווח על היאכטה.

אזורי ההפלגה

אזורי ההפלגה נבחרו בקפידה רבה, לאחר בחינה מעשית בים בתקופות שונות בשנה על מנת לוודא שהאזור לרוב שקט ורגוע מבחינת פגעי מזג אויר וסערות שעלולים לפגום בשייט ובחוויה של המפליגים.

כאשר מזמינים בארץ השכרת יאכטה אנחנו יוצאים להפלגות של מספר שעות באזור הרצליה ותל אביב, החוויה מדהימה וההפלגה בעזרת המפרשים שקטה ורגועה, על הסיפון הקדמי יש פינת שכיבה על מזרני שיזוף רכים ומאחור יש פינת ישיבה מרווחת ל13 איש. אנו מגישים בשייט שמפניה וחטיפי שוקולד מתוקים, ולזוגות אנו עורכים ארוחות רומנטיות על המים.

כאשר מזמינים בחו"ל השכרת יאכטה אנחנו מגיעים ליעד בטיסה ומפליגים ביוון באזור האיים היוניים, בחופשות שייט בנות שבוע לפחות, ביוון מקבלים את היאכטה עם הסקיפר לחופשה חלומית שבה תוכלו לחוות חופים ריקים ובתוליים, מים צלולים ונקיים בצבע טורקיז שמאפשרים לראות את קרקעית הים בלי צורך לצלול, רוח עקבית שנושבת במפרשים שמקדמים את היאכטה לאיים הנסתרים שבהם תמצאו מסעדות אוטנטיות שמיחדות כל אי שמגיעים אליו, המאכלים מקומיים ומיוחדים לאזור שאף שף גורמה לא יצליח להגיע לרמה הקולינרית שלהם.

הסקיפר שמנהל את היאכטה

בבואכם להזמין השכרת יאכטה אם למספר שעות בארץ או לחופשה בחו"ל אחד הנושאים החשובים שעליכם לבדוק מי ישיט את היאכטה עבורכם.

השטת היאכטה בים הרבה יותר מורכבת מנהיגה בכביש, כישורי הסקיפר שונים ונרחבים הרבה יותר מנהג מונית או אוטובוס בטיול.

בים אתם נתונים לחסדי הסקיפר במקרי חירום ובטיחות, כאן בא לידי ביטוי הניסיון המקצועי שלו בתפעול מצבי חירום ובשליטה המכסימלית בכלי השייט.

על מנת שהשייט שאתם מזמינים יהיה מוצלח וחסר דאגות ובעיות מיותרות עליכם לבדוק מה הידע והניסיון של הסקיפר שמשיט אתכם.

בנוסף ביאכטה המקום מצומצם ואינטימי כך שגם מספר שעות ועל אחת כמה וכמה מספר ימים בהפלגה משותפת עם סקיפר רגוע, נחמד, חברותי, וזורם תשדרג לכם את החוויה ותמנע מתחים מיותרים בחופשה ששילמתם עליה כסף רב, לכן חשוב לקיים מפגש היכרות עם הסקיפר שישיט אתכם.

הלקוחות

לגביכם הלקוחות אני יוצא מתוך נקודת הנחה שמדובר באנשים שהים קרוב לליבם אבל אינם בעלי ניסיון בשייט יאכטות, לכן התייחסותי לנושא תסביר לכם מעט על השכרת יאכטות ותאיר את עינכם, דבר שיאפשר לכם לדעת למה לצפות מהפלגה של מספר שעות או מחופשת שייט בחו"ל.

אתחיל בזה שלכם הלקוחות יש חלק חשוב מאוד בבואכם להזמין השכרת יאכטה.

כמו כל דבר בחיים בכלל ובחופשה בפרט יש לאנשים חלום ופנטזיה שרוצים לממש, לא תמיד החלום מתאים למציאות ולא כל מה שרואים בסרטים אכן מציאותי.

בעניין יאכטות צריך לדעת מספר דברים

יאכטה היא למעשה כלי שייט הנע על המים, לא משנה הגודל והצורה עדיין זהו כלי שייט, כל כלי השייט (כולל אוניות גדולות) מתנדנדים בים כשיש גלים, תנודות אילו עלולות לגרום למחלת ים (מחלת ים באה לידי ביטוי בסחרחורות, בחילות, והקאות), המחלה נגרמת בגלל התנודות של כלי השייט.

התנודות הללו גורמות לחוסר התאמה בין מה שרואה הבנאדם לבין מה שהגוף מרגיש, הכוונה שהעניים לא מזהות את הנדנוד הקל והגוף מרגיש שהוא מתנדנד, חוסר ההתאמה הזה גורם לסחרחורת שלאחריה מופיע בחילה ולבסוף מקיאים ללא הפסקה עד שמפסיקים להתנדנד כשיורדים מכלי השייט.

יש אנשים שרגישים יותר מאחרים לתנודות אלה, אותם אנשים מכירים את התופעה בכל מיני מצבים אחרים בחיים, לדוגמא: במהלך נסיעה ברכב הם לא יכולים לקרוא או להסתכל בפלאפון כי מיד הם מקבלים סחרחורת או בחילה, אותם אנשים אינם יכולים לעלות על הקרוסלות בלונה פארק בגלל שזה גורם להם לסחרחורות קשות, כך שאדם שיודע שהוא רגיש למצבים הנ"ל עלול לחוש זאת גם בכלי שייט שמתנדנד, לטיפול בתופעה יש תרופות ללא מרשם שניתן לרכוש בבתי המרקחת.

אנחנו בחברת גל ונעמה השכרת יאכטות מצאנו מספר פתרונות טבעיים ללא תרופות לשיפור ההרגשה במהלך השייט כך שגם אנשים רגישים לתופעה נהנים מהפלגות אצלנו מבלי שנטלו תרופה כלשהי.

אחד מהפתרונות הטבעיים שלנו לתופעת מחלת הים זה שאזורי ההפלגה בהם אנחנו מקיימים את טיולי השייט שלנו נבחרו בקפידה רבה במטרה להפליג באזור שתנאי מזג האוויר בו נוחים והים שקט ורגוע והיאכטה אינה מתנדנדת ולכן אין תופעה של מחלת ים.

דוגמא נוספת לפתרון שאימצנו מניסיון שייט עם אנשים שאינם מורגלים בשייט הוא שאנחנו לא יוצאים להפלגות ארוכות עם לקוחות מהארץ לחו"ל וזאת משום שהפלגות מעין אלה מתארכות לשהות של מספר ימים בים פתוח שלרוב גלי, ולכן כשאנחנו מפליגים בארץ אנחנו מפליגים למספר שעות באזור הרצליה ותל אביב, וכאשר אנחנו מפליגים בחו"ל, מגיעים בטיסה ליעדים השונים ושם מפליגים באזורים שבדקנו וקבענו שהם השקטים ביותר.

היאכטות נבנו במטרה לתת פינוק למפליגים עד כמה שניתן לעשות זאת בכלי שייט שנע על הים, אבל עליכם לדעת שהיאכטות לא נועדו למספר גדול של אנשים.

בהפלגה למספר שעות ניתן להכניס ליאכטה שלנו עד 13 איש, ובהפלגות בחו"ל לשבוע ויותר בהן היאכטה תשמש גם ללינה ניתן להכניס עד 8 איש במקסימום ב3 עד 4 קבינות זוגיות.

למרות שכיום קיימות יאכטות מרווחות ומפנקות עדיין יש לזכור תמיד שזהו כלי שייט ולא מסעדה או דיסקוטק, לכן עליכם לדעת שלא ניתן לקיים מסיבות ריקודים פרועות על יאכטה או להסב לשולחן כמו במסעדה מספר רב של אנשים.

בגלל המקום המצומצם ביאכטות לא מומלץ להביא אוכל ושתייה מפני שאנחנו דואגים לכם לשתייה וחטיפים שמנשנשים במהלך השייט, ומי שמגיע להפלגות בחו"ל מומלץ שיגיע עם תיק נסיעות רך שניתן יהיה לקפל אותו ולשים בארון מפני שמזוודות גדולות נשארות על הרצפה ומהוות מכשול במהלך השייט.

לסיכום

רק אצלנו בחברת גל ונעמה השכרת יאכטות תוכלו למצוא שילוב מדהים ומנצח של יאכטות ברמה הכי גבוהה, תכנון הפלגות באזורים המדהימים והשקטים ביותר בעולם בשילוב הכרות עם המקומיים, הסקיפרים שלנו מקצועיים ובעלי ניסיון ימי רב, צעירים ברוחם וזורמים שישדרגו לכם את ההפלגה עם סיפורי הרפתקאות ים ובדיחות שיצחיקו אתכם עד דמעות.

באיזו הפלגה מעוניינים?

בקרו אצלינו

עקוב אחרינו